Inatt var det Bond som gällde, Quantum of Solice

Inatt var det bio som gällde (VARNING, men slutat kan avslöjas i inlägget)
Jag hade sett fram emot vanlig gammal hederlig bondfilm, men icke :O Så var det inte med denna filmen. "Huvudmallen" för hur en bondfilm ska/brukar vara fanns inte över huvudtaget.
T.ex Q och alla hans uppfinningar, vart var han kan man fråga sig? :S nej han fanns inte med, de enda TVÅ som existerade i filmen var M och Bond himself. Jag har nog aldrig sett en rörigare och osammanhängande film tidigare.
Filmen var även så sönder stressad så man hade inte en suck att hänga med i svängarna, Det var snabba filmklipp och det kändes som att allting i filmen skulle ske på en och samma sekund, det var jättesvårt att hänga med i handligen, och jag lovar er, jag somnade inte under filmen, men det gick inte att hänga med ändå :S

Det gick inte att få en uppfattning om Bond och vad han egentligen gjorde, förutom att han typ hade död på varje person han stötte på och reste världen runt typ.
Vad jag förstod utifrån filmen så var handlingen den att det var en snubbe som köpte upp och bytte till sig olika landmassor som tydligen innehöll något "speciellt", men i själva verket inte var så jätte speciellt.

Egentligen så går det nog inte att föklara vad filmen handlade om (inte jag iallafall), för det var nya grejjer och spår de kom på men de gick aldrig till botten med något, utan filmen handlade mest om att Bond reste typ världen runt och pratade och död folk istället, fanns ingen elegans kvar i filmen som finns i de föregående tilmerna :S

Filmen var riktigt rörig, (ungefär som detta inlägget) men då kanske man kan få en uppfattning om hur filmen var haha,
Nej usch, det var en besvikelse, men hur som helst så var det gott med popcorn och dricka, och det är ju kul att gå på bio, fast ännu bättre om filmen håller samma klass :P

Kommentarer
Postat av: Böske

uppdatering! skärpning

2008-12-24 @ 02:05:50
URL: http://leilaboske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback